Fitoterapi Tedavisi

Fitoterapi Tedavileri

Koruyucu hekimlik de dediğimiz hastalık öncesi önleme ve tedbir alma insanlık tarihi kadar eskidir. Bu alanda klinigimiz Türkiyenin en güvenilir ve tanınmış fitoterapi uzmanları ile birlikte çalışmaktadır.Mizaç Akademi partner kurumumuzdur.

Farmakolojinin bir dalı olan, Fitoterapi, bitkilerle tedavi demektir. Diğer bir anlamda bitkilerin içeriğinde bulunan kimyasal maddelerin kullanılması ile elde edilen ilaçlar veya bitkilerden elde edilen gıda katkı maddeleri ile hastalıkları önleme ve tedavi etmektir.

Koruyucu hekimlik de dediğimiz hastalık öncesi önleme ve tedbir alma insanlık tarihi kadar eskidir. Fitoterapi kelimesini ilk olarak Fransız Hekim Henri Lenclerc kullanmıştır. Günümüzde daha çok takviye gıda veya zinde kalabilmek için kullanılan bitkisel ürünler ya da gıda takviyesi ürünler de Fitoterapinin çalışma alanıdır.

Fitoterapi

Gelişmiş ülkelerde özellikle ABD de toplumun yüzde altmışından fazlası, hastalıklarında bitkisel tedaviyi tercih etmektedir. Bitkisel ilaçların tercih sebebi özellikle yan etkilerinin az olması ve diğer ilave faydalarından dolayıdır. Avrupa ve ABD de fitoterapinin kanuni altyapısı yıllar öncesinden yapılmış, alternatif tedavi olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Ülkemizde ise fitoterapi tıp fakültelerinde hekimlerimize ders olarak okutulmamaktadır. Maalesef kanuni altyapısı da henüz hazır değildir. Fakat piyasada kontrolsüz bir şekilde ve aşırı reklam yoğunluğu ile bitkisel ilaçlar ve gıda takviyesi satışı yapılmaktadır. Sağlık Bakanlığı tarafından uygunluğu ve kontrolünün sağlanması, satışları kontrol altına alacaktır.

Aura klinik uzman ekibi ve son teknoloji klinik imkânları ile Fitoterapi alanında da hizmetinizdedir.